17 Ağustos 2011 Çarşamba

"Kaçık" Sanat Tarihi ve Diğer Birkaç Şey...

Yarından itibaren Kontrast'ta ilk defa farklı bir alanda yazılar yayınlamaya başlamayı düşünüyorum. Hem de benim "fazlasıyla" acemi olduğum bir alanda: Sanat Tarihi!


Neden peki? Çünkü elimde Elizabeth Lunday imzali Sevin Okyay çevirisi "Büyük Sanatçıların Gizli Hayatı" kitabı bulunmakta. Bu kitabı özellikle seçtim. Çünkü hem sanat hakkında bilgi sahibi olmak hem de sıkılmamak istiyordum. Bu kitap tam da buna uygun. Ressam ve heykeltraşlar hakkında bir dedikodu kitabı bu aslında. Keyifli bir arkadaş sohbeti gibi :) Çok ilginç bir fikir bu... Kitabın tanıtım satırlarından alıntılarsam eğer: "Bu kitap, büyük ustaların uluslararası sanatının gerisinde ahlâksızca, buğulu ve gözü kara hikayelerini anlatıyor... ...işte asla unutmayacağınız bir sanat tarihi dersi."

Ben de bu kitabın yorumunu "Kaçık" Sanat Tarihi adı altında yazılar yazarak paylaşmaya karar verdim. O yüzden farklı bir okuma olacak. Her yazıda bir sanatçıyı ele alacağım. Hem eserlerini, hem hayatını hem de -en harikası burası olacaktır zaten- haklarındaki acayip dedikoduları ve şaşırtıcı gerçekleri paylaşacağım. Bu konuda bilgili miyim derseniz hayır değilim, herhangi bir iddiam da yok. Hem ben hem siz beraberce sanat tarihi öğreniriz, bu da çok keyifli bir deneyim olur diye düşündüm. İlk yazıyı muhtemelen yarın paylaşacağım... Gerçekten bu yeni deneyim için çok heyecanlıyım.

Tabii bu kitabı parça parça okuyacağımdan ötürü, bir taraftan da normal kitap okumaya devam edeceğim. Bugün Bedia Ceylan Güzelce'nin 1473'üne başladım. Çok farklı, çok sıradışı bir kitap. Ayrıntılı bilgiler tabii ki kitap bitince :)



Arada da tatilde okuduğum diğer kitapların yorumlarını paylaşacağım. Blog bir yandan normal akışına da devam edecek yani...

İnşallah güzel, keyifli anlar yaşarız hep beraber!

Yarın ilk konuğumuz ressam Jan Van Eyck olacak, duyurulur ;)

Neşeyle, edebiyatla ve yarından itibaren biraz da sanatla kalın diyorum...

Kubilay

2 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

İlginç bir konu seçmişsiniz. Takip edeceğim.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Merakla bekliyorum ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...