27 Şubat 2011 Pazar

Doğum Günümde Ruh Kıpırtılarım...


Size de olur mu? Her doğum gününde içinizde kıpırdayan bir ruh... Nereden geldiğini kestirmediğiniz, tuhaf ve mayhoş bir his. Kalbinizin beyninizin yönetimini ele geçirdiği serkeş dakikalar, saatler... Yeniliğin karşı konulmaz cazibesinden bir tutam, olgunlaşmanın şekerinden bir çay kaşığı, çocukluğa biraz daha uzaklaşmanın verdiği acımsı tat, yüzününüzü gün boyu gülümseten karamelli bir lezzet. Mutluluk sarhoşluğu değil bu, o farklı. Ne diyebilirim ? Galiba en doğrusu bu olacak "doğum günümde ruh kıpırtılarım"...

Bugün doğum günüm. Sabah güneş bir farklı girdi sanki odama, etraf daha bir aydınlıktı sanki. Vücudum daha bir enerjik, ruhum kıpır kıpır.Bugün doğum günüm. Her doğum günümde olduğu gibi küçük bir kutlama yapıyoruz ailecek, akşam saatlerinde. Bugün doğum günüm, en sevdiğim pasta alınmış. Frambuazlı! Hafif ekşimsi tadı ruh halimi yansıtıyor olmalı k, doğum günümü bir yiyecekle özdeşleştir deseler frambuazlı pasta derim hemencecik. Bugün doğum günüm. Telefonumda birkaç mesaj var, mutlu oluveriyorum hemencecik. Alıngan ruhum hatırlamayanlara kızıyor, affedici ruhum "Dur bekle, daha zaman var..." diyor. Akrabalar arıyor, bu sene yeni bir cümle sıkıştırıyorum konuşmaların arasına : "Çok mutlu oldum." . Sesi değişiveriyor arayanın, insanlar başkalarını mutlu ettiğini duymayı özlemiş anlaşılan. Güzel kelimelerin ruhlarda sihirli kapılar açtığını öğreniyorum bu doğum günümde. Bugün doğum günüm. Öyle onlarca hediye yok belki ama ben tek bir tane bile olsa mutlu oluyorum. Ruhumun kıpırtıları içeride parti veriyor adeta. Kardeşim hediyesinin yanında bana kendi yaptığı bir kartı veriyor. Pembe kartondan, kenarları tırtıklı makasla kesilmiş, simlerle, yıldızlarla süslenmiş, minicik bir kart. "Canım abim, her yaşının başka bir mutlulukla geçmesi dileğiyle..." Ruh kıpırtıları bayram etmiş durumda. Minicik ayrıntıların insanı nasıl da mutlu ettiğini öğreniyorum, unutmamak üzere not ediyorum belleğime. Kartta mutluluğu görüyorum, sevgiyi, muhabbeti. Gülümsüyorum... Bir başka sarılıyorum sevdiklerime, her zamanki alışkanlıkları bırakıyorum gün boyu, ciddiyetmetreyi sıfırlıyorum. Bugün doğum günüm. Hediyelerim kitaplar :) Zıp zıp zıplıyorum paketleri açarken, her kitabı kokluyorum açar açmaz. Doğum günü kıpırtılarından bazısını alıp, sayfa aralarına tıkıştırıyorum.
                                     
Bugün doğum günüm. Yeni yaşımla kucaklaşıyorum. Eskisi hala yanı başımda. Ben böyleyim zaten, eski yaşlarımı atmaya kıyamıyorum. Kalbimde minicik bir evde, mutlu mesut yaşıyor hepsi. Ziyaret ediyorum sık sık, sarılıyoruz birbirimize, anılarımızla gülümsüyoruz...

Pastayı üflerken ne dileyeceğimi şaşırıyorum. Hep o anı beklediğim halde, hazırlıksız yakalanıyorum. Karışıyor kelimeler, dilekler. Ne diledim ben bile anımsayamıyorum. Mutlu olmayı diliyorum üfledikten sonra, dileğim dumanların arasından göz kırpıyor.

Geçmiş yaşımın bana ne kadar uğur getirdiğini düşünüyorum. Yazmaya başladığım yaş olarak "hiç unutmayacaklarım"  listeme kaydediyorum. Yazmaya karar vermem, Kontrast'ın ilk günleri, yepyeni kitaplar, terütaze fikirlerim. Yeni yaşımında "yaratıcılık ve hayalgücü"yle dolu olmasını diliyorum içimden.

Sevdiklerimle birlikte olduğum için şükrediyorum yüzlerce kez. Onlara onlarca gülücük armağan ediyorum.

Bugün doğum günüm. Ağzımda frambuaz tadı, içimde ruhumun kıpırtılarıyla kocaman kocaman gülümsüyorum. Ben doğum günlerini seviyorum. Bana her yıl bu harika ruh halini yaşattıkları için ...


Kubilay

6 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Nice yıllara...
Sağlıklı, huzurlu, bol kitaplı bir yeni yaş diliyorum:)

Kontrast dedi ki...

Leylakdalı çok teşekkürler :) Siz de iyi ki varsınız ...

Sevgiler!

zero dedi ki...

Sevgili Kubilay,

Mumlarını üfledikten sonra dilediğin mutluluk dileğinin gerçek olmasını ben de yürekten diliyorum.

Şu cümlelerini o kadar sevdim ki: "Ben böyleyim zaten, eski yaşlarımı atmaya kıyamıyorum. Kalbimde minicik bir evde, mutlu mesut yaşıyor hepsi. Ziyaret ediyorum sık sık, sarılıyoruz birbirimize, anılarımızla gülümsüyoruz". bir kenara not edilesi... Her yaşa, her yıla yeni başlangıçlarla girmek, hayatımıza farklı güzellikler katmak en güzeli galiba. Çoğalarak büyümek olarak yorumluyorum ben bunu. Bir sene hayatına yazıyı katmak, bir başka sene fotoğraf çekmeyi örneğin... Asla 'tek' olmamak en güzeli sanırım. sevgiyle kal:)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Sevgili Kubilay ,yeni yaşının sana uğurlarla gelmesini diler,tüm güzelliklerin yazılarında çoğalarak tüm dünyaya yayılmasını temenni ederim.Mutlulukla kal :)

laleninbahcesi dedi ki...

nice sağlıklı mutlu yıllara Kubilay, hep sevdiklerinle ...
yeni bir yaşa ya da yıla gelirken ; hep ertesi gün yepyeni bir hayata adım atıyormuşum gibi gelir bana da...pasta tercihim çikolatalıdan yanasır:)

Kontrast dedi ki...

Öncelikle hepinize çok teşekkür ediyorum. Hepiniz birbirinden kıymetli dostlarsınız. Desteğinizi hiç eksik etmiyorsunuz. Çok teşekkürler, iyi ki varsınız, iyi ki arkadaşımsınız...

Zero!

Yazımı beğendiğine o kadar çok sevindim ki :) Yorumunla beni onurlandırdın, çok sağol, çok mutlu ettin. Ben de yorumunu defalarca okudum, neredeyse ezberledim. Şu ana kadar aldığım en güzel yorumlardan biri... Tüm dileklerinin kat kat fazlası senin de yaşamından bir an bile ayrılmasın!

Baykuşgözüyle!

Sevgi dolu dilekleriniz için çok teşekkürler. Sizin de desteğinizle yazmaya hep devam edeceğim. Mutluluk sizinle olsun :)

Laleninbahçesi,

Kadim arkadaşım, "ilk göz ağrım", "ilk destekçim" teşekkürler... Her bir yorumun benim için altın değerinde. Çikolata pastasından yapılma bir ev hediye etmek isterdim sana :) Yıllardır kendim için de o türden bir ev hayal eder dururum :) :) :)

Edebiyatla kalın!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...